måndag 8 april 2013

ett, två, tre

jaha, då börjar nytt kapitel i bostadshistorien. från och med i dag är jag Falu-bo igen.

och jag ska inte jiddra massa om det och lägenheten just nu, har massa uppackning kvar som jag borde ägna mig åt.

ska bara säga detta:
det ska bli jättekul och så och jag tror jag kommer trivas MEN jag har ju varit rädd för det där med att bo ensam. för att jag blivit så frisk och mått så bra av att bo ihop med andra i nästan sju månader. fått hjälp med att laga mat och stöd att äta.

och oron slår mig ibland. men jag har bestämt mig för att bekämpa den. oron för att jag ska fucka upp och inte äta ordentligt och träna för mycket. den där gamla välbekanta historien ni vet. 

men det är ju mitt val. och jag ska banne mig bevisa för mig själv att jag klarar det. att jag minsann inte ska halka tillbaka i några fula ätstörningsvanor bara för att jag måste ta hand om mig själv igen.

och för att underlätta för mig själv så har jag delat upp den här utmaningen i tre enkla steg att följa:

1. KÖP ordentlig mat.
2. LAGA ordentlig mat.
3. ÄT ordentlig mat i ordentliga portioner.

(och ha balans mellan träning och återhämtning)

se där. lätt som en plätt! tre små enkla steg.

jag har börjat idag med att storhandla. förut, i min dumma slarvperiod, gick jag alltid rakt förbi kött och fisk-diskarna och stannade typ bara bland frukt och grönsakerna. pappa sa ju till och med att han trodde jag skulle förvandlas till kanin, haha :)
men nu har jag handlar både lax, torsk, köttfärs, skinka, bacon osv.


och vet ni vad vänner. om ni på nått sätt skulle märka att jag slarvar med det här så ger jag er all rätt i världen att säga åt mig på skarpen! för det psykiska måendet när man inte äter ordentligt det vill jag aldrig, aldrig uppleva igen.


och vet ni vad som är bra i den här historien?
i mitt tillfrisknande har jag kommit såhär långt:

jag tycker det är okej, ja till och med bra och nästan klädsamt, med lite kurvor. inte bara på andra, som förut, utan även på mig själv. att jag vill ha en röv och ben och bröst. att jag inte vill vara platt som en planka och smal som ett benrangel, även om jag skulle kunna.

jag vill vara stark som attan med en lite lagom blandning av muskler och fett.
yeah nu kör vi.
utmaningen.

jag SKA klara detta.


puss och kärlek! /ia

3 kommentarer:

Nathalie Bencic sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
maria sa...

Det här kommer du klara galant!

Emmeli sa...

Ia! Du är ju så bra så det är inte klokt. Jag ryser. Kör hårt, jag tror stenhårt på DIG! KRAM och ha en superfin fredag!