tisdag 10 december 2013

Indien del 3: Ranthambore och Agra.

Efter Jaipur drog vi vidare till Ranthambore, en nationalpark där det skulle vara stor chans att se tiger, då ca 40 st levde i det reservatet.

Hotellet vi bodde på var det första dittills som hade en pool, riktigt gött att få lite bad och poolhäng. Blev rödskinnad efter ca 15 min, haha. Sol och bad var inte något jag räknat med på resan, så det blev bara en positiv överraskning.





I Ranthambore var vi på ute på safari två dagar, kollade på Ranhambore Fort osv.
Det var massvis med apor överallt. Gulliga små djur, speciellt småbäbisarna. Vet inte om Simon håller med, han blev nämligen anfallen av en rätt stor hane. haha. det gick bra - annars hade jag inte skrattat!
Såg diverse djur och miljön var som tagen ur en Indiana Jones film (sa de andra, jag har inte sett den...) Men Djungelboken då typ.

Vi såg krokodiler, hjortar, örnar, diverse andra djur, tigerspår.... men ingen tiger. Synd, kanske var en av få chanser i livet... Men, men, jag har ju mina två mini-tigrar här hemma :)

fotade ett vykort iallafall, haha :)





Efter Ranthambore åkte vi vidare till Agra. Jag har ju redan skrivit ett litet inlägg om den konstiga staden, om kontrasterna, om de rika och de fattiga.

Jag tror den enda anledningen till att man som turist besöker Agra är enkel: Taj Mahal. Ett av världens sju underverk. Coolt att ha sett det. Det var ett coolt ställe! (även om jag tycker att ingen byggnad slår naturen - mer om det i ett senare inlägg)

Vi gick upp strax före fem på morgonen för att få se Taj i soluppgången. Tyvärr var det lite, lite disigt, och tyvärr blev ju min kamera stulen, men tog lite med mobilen och har lånat bilder av Frida. 








kärlek! /ia

Inga kommentarer: