tisdag 3 december 2013

jag skriver inga dikter till dig, sånt gör man inte nu

helgen i Sälen var fantastiskt rolig. snö! älskart.
och faktiskt ha TID att vara ledig, tillsammans med Micke, är fantastiskt. skönt. lyxigt. så man vill ha det. det som är värt något. det man minns.
tills man är tillbaka i vardag- där jobb och allt annat liksom suger den bästa energin ur en.

ja TID.
är det inte det vi nästan alla önskar oss mer av? faktiskt det enda vi lider brist på. vuxenlivet.
vi har allt. allt materiellt. men vi saknar tid.
är inte tid viktigare än pengar?

tid att vila. tid att vara. tid att utveckla våra talanger och gåvor, det där vi faktiskt brinner för att göra. det som är roligt. tid för att orka vara medmänniska, orka bry sig om andra.

jag drömmer om tid att skriva i den här bloggen. jag älskar ju det. och skulle vilja MER.


men om du vore död
är jag död
för du är liv
andades elden i mig

när två blir en
är man halv i ensamheten
en sårad halva, utan sin andra del

vem är jag?
utan att speglas i dina ögon
i mitt eget självförakt
utan händerna som lyfter mig upp

jag skriver inga dikter mer
för du vände mörker till ljus
skrattet
i mig 
min befriare 

att bli hel
närhet
att vara halv 
utan

det är så det blev
vi blev
mitt liv blev vårt liv
och jag vill inget annat
ingen annanstans
ingen annan

DU.


kärlek! /ia

Inga kommentarer: