lördag 14 februari 2015

Grövelsjöbilder; en vandring till Silverfallet i september

I höstas, första helgen i september närmare bestämt, var jag och tre vänner i Grövelsjön och vandrade en weekend, från torsdag till söndag.
Jag tog en massa foton men de har mest legat bortglömda och dammiga, tills nu. Vill försöka visa lite på hur fantastisk fjällvärden är och jag är ju en riktig höstälskare, så jag toknjuter av dessa foton.

Så ett hett tips är ju att planera in en vandringshelg med några vänner i höst, jag gör gärna om det. :)
Tack Jocke, Chellan och Frida för en grym helg!

Här kommer foton från dag 1, torsdag, då vi åkte upp från Falun till Grövelsjön samt gjorde en kort eftermiddagsvandring till Silverfallet. En grym början!

Paus vid en sjö på väg upp. Vi funderade på bad men alla bangade ur ;)
Spegelblankt
Fantastiska Grövelsjön!

Bästa vandringssällskapet.
Chellan  tar paus vid Silverfallet...
...och hjälper Frida över bäcken.
Filosoferamde med bästa utsiketen
Jocke!
Fjällbjörkar. Så fantastiskt stämningsfullt. 

Åh, längtar tillbaka :)



Kärlek! /ia

Inga kommentarer: