måndag 8 februari 2016

Ofrivilligt ugglande

Hej vänner.
Sitter och ugglar och är vaken såhär mitt i natten, kanske inte riktigt för att det är frivilligt utanför att jag jobbar 21-07. Hittintills är det en lugn natt, och det är skönt för det är en riktig tröttmössa som sitter här framför datorn.
Detta är jobbpass nr 7 denna vecka, av 7 dagar, så ja det har varit jobb varenda dag. Får skylla tröttheten och det nästintill uteblivna bloggandet på det.

Mitt sätt att se på mitt arbete förändrades faktiskt lite under och efter min Madagaskar resa. Till det bättre. På något sätt är det som att jag förstår betydelsen av min egen insats som sjuksköterska här hemma i Sverige lite mer nu. Att man inte måste åka till Afrika för att göra en betydelsefull insats.
Har faktiskt tänkt att skriva ett lite mer utförligt inlägg om de tankarna, men det får bli någon annan gång än nu kl 04 tror jag allt :)

För övrigt i veckan så har jag ju mest jobbat som sagt. Efter jobb så blir det oftast träning, gym eller löpning har det varit den här veckan, och ibland även några timmar snowboard i Källviksbacken på det.
I fredags, enda dagen jag jobbade kväll, var det väldigt fint att komma ut i dagsljuset lite, det var ju så otroligt fint vinterväder då, och jag tog en skön promenad tillsammans med min vän Linnea.
Lördagskvällen innebar några timmars stickning, inge uteliv här inte utan det är tantsysslorna som gäller. Drömde till och med om mina vantstickningar i natt, hehe.
Och idag när jag hade dan ledig eftersom jag skulle jobba natt så var jag med Micke till Källviksbacken där vi åkte bräda med ett gäng kompisar. En härlig dag och slasket i backen var skönt även om jag sörjer när all snö i omgivningarna smälter bort. Vill ha riktig, vit, snörik vinter ju..







Några av vinterns fina dagar, hittills. Jag hoppas det kommer mer.

Det var min vecka i ett kort sammandrag det och jag hoppas vi hörs lite mer nästa vecka. Och just nu hoppas jag att ni alla sover sött och gott.

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: